ARTE galerija u oktobru na dve lokacije – Galerija Studentskog kulturnog centra i ARTE galerija na Andrićevom vencu 12, predstaviti sedam umetnika čiji je izuzetan stvaralački doprinos obeležio umetnost druge polovine prošlog veka.

Radomir Damnjanović Damnjan, Branko Miljuš, Radomir Reljić, Dragoš Kalajić, Dušan Otašević, Peđa Nešković i Bora Iljovski imena su koja su publici danas poznata po svojim složenim i obimnim opusima. Njihovi individualni opusi odražavaju raznolike umetničke izraze, no u jednom dugom periodu ovi umetnici, iako nikada formalno povezani kao grupa, zajednički su se integrisali u novu struju koja se razvijala, a koju je kritika najpreciznije definisala kao novu predmetnost.

Pedesetih godina na beogradskoj umetničkoj sceni dominirala je apstraktna umetnost izražena kroz rad predstavnika enformela i geometrijske apstrakcije Decembarske grupe, a kao kontrateža apstraktnom u umetnosti formirala se  grupa Mediala. Početkom šezdesetih se pojavljuje nova tendencija koja jednu grupu mladih autora usmerava u  pravcu traženja novih vidova izražavanja u kontekstu povratka predmetnom slikarstvu.  Slični fenomeni razvijali su se simultano i u Evropi i Americi, te su nove pojave različito terminološki određivane – nova figuracija, nova narativnost, nova slika, nova realnost predmeta, novi simbol, a kao jedan od vidova tih novih izraza pojavio se i britanski, a zatim i američki, pop-art. Umetničke pojave koje su se u ovom kontekstu razvijale u našem kulturnom okruženju, moguće je objediniti upravo pod terminom koji je definisao Ješa Denegri – nova predmetnost.

Umetnici koji će biti izloženi na ovoj izložbi predstavljaju najznačajnije protagoniste tendencija u okviru nove predmetnosti. Iako nisu delovali kao formalna grupa, njihova bliska povezanost, međusobni uticaji i česta zajednička izlaganja povezuju ih kao predstavnike tog novog talasa slikarstva. Povratak interesovanja ka predmetnom, figuri, naraciji, znaku i simbolu, predstavlja novo i osvežavajuće poglavlje u umetničkoj istoriji, a ovaj fenomen je ostvario dubok uticaj na razvoj umetnosti druge polovine dvadesetog veka.